Kwaliteit

Visie op kwaliteit: Waardig en zorgzaam
Waardige en zorgzame ondersteuning komt tot stand in relatie met de cliënt en zijn naasten. De cliënt en zijn naasten kunnen van ons professionele kwaliteit verwachten gebaseerd op vigerende landelijke normen en beroepsprofielen. We willen steeds beter worden, het kwaliteitssysteem PREZO en het programma ‘professionaliteit in betekenisvolle cliëntrelatie’ helpen daarbij.
Kwaliteitssysteem: borgen en verbeteren
RSZK gebruikt PREZO als onderlegger. Elk jaar maken we plannen op basis van uitkomsten van bij voorbeeld Cliënttevredenheid en evaluaties van lopende activiteiten. Het jaarplan kwaliteit en veiligheid geeft een overzicht van alle verbeter- en borgingsacties op kwaliteitsonderwerpen. In werkoverleggen en monitorgesprekken van management met raad van bestuur worden resultaten en opvolging op kwaliteitsonderwerpen gemonitord.
Keurmerk PREZO van Perspekt
In maart 2015 heeft RZSK voor haar onderdelen 10 gouden en 1 zilveren PREZO keurmerk behaald. In 2016 en in 2017 hebben er tussentijdse audit plaatsgevonden. De resultaten waren beide keren positief! RSZK mag haar PREZO keurmerk behouden.